Több, mint 2700 méternyi szintkülönbség várt a mezőnyre a Czech Tour 4. szakaszán. A peloton kétszer mászta meg a 7,4% meredekségű Pustevny emelkedőt. A zárónap előtt még elérhető volt a hegyi trikó a Team United Shipping cseh versenyzőjének, Michal Schurannak, de ehhez meg kellett volna nyerni mindkét hegyi hajrát, közte a hegyi befutót is.
Michal bekerült a szökésbe, ahol ott volt többek között Nicolò Garibbo is, aki a szakaszt megelőzően vezette a hegyi összetettet. A trikó megszerzésének lehetősége azonban már az első hegyi hajránál elúszott: a sprintet Patryk Stosz nyerte meg és Michal előtt végzett Garibbo is, így a már szakasz közepén biztossá vált, hogy az olaszé lesz a hegyi összetettet.
Aztán a hegyi befutóhoz közeledve ismét bátran a mezőny élére állt a Team United Shipping. Nikiforos Arvanitou vezette a főmezőnyt a meredek kezdetén, egészen addig, amíg a Visma átvette a kezdeményezést. Első számú emberük Cian Uijtdebroeks hamar meg is indult, és egészen a célegyenesig úgy tűnt, magabiztosan megnyeri a versenyt. Azonban a belga tehetséget az utolsó métereken utolérte az üldöző sor, köztük Junior Lecerf is, aki így megőrizte első helyét az összetettben és megnyerte a 2025-ös Cseh körversenyt.
A szakaszon Feldhoffer Bálint a 21. helyen végzett, aki az összetett 26. pozíciójával a legjobb TUS-os versenyző lett Csehországban.
Michal Schuran kétszer is szökött a verseny alatt – ő értékelt:
„Ez egy nagyon nehéz nap volt, mert mindenki a bele akart kerülni szökésben, nyélen mentünk 60-70 kilométert. De amikor a napszökés kialakult szerencsére elől voltam, és ennek nagyon örülök. A szökésben ott volt a hegyi pontverseny első helyezettje is, így tudtam, hogy lehetetlen megnyernem ezt az összetettet, de meg akartam mutatni magam, harcolni a második helyért, és nem csak amerikázni a mezőnyben. A nap legagresszívabb versenyzőjének járó díj is cél volt, de a csoporton belüli kooperáció borzasztó volt. Megpróbáltam a lehető leginkább megnyomni az emelkedőket, hogy lerázzam a többieket, de nem adták meg magukat. A hegyi hajrában harmadik lettem, úgyhogy ott tudtam már, hogy második helyen zárok a hegyi összetettben. Nem voltam olyan állapotban, mint amilyenben szerettem volna lenni, kicsit többre számítottam, de ez van.Meg kell nézni mi lehet a baj. A következő szezonban is a csapatnál maradok, de mindenképpen szeretnék jó eredményeket elérni még ebben a szezonban is. Sok barátom kijött, hogy szurkoljon nekem, nagyon klassz volt ez számomra. Élveztem, de igen, többet akartam elérni.”
Fetter Erik volt a Team United Shipping kapitány – ő is megszólalt:
“Szerintem elég jól sikerült számunkra ez a Cseh kör. Top 5-ös, top 10-es helyezések, ott voltunk a fontosabb szökésekben, úgyhogy elégedettek lehetünk. Az összetettben most nem robbantottunk talán akkorát, de ez benne van. Csapatként dolgoztunk, remélem a tévéből is ez látszódott, szerintem elég jó négy nap van mögöttünk. Főleg segítői szerepem volt az útvonal miatt. Segítettem a többieket szökésbe kerülni, de például ma én is próbálkoztam. Elképesztően nehezen alakult ki ma az elmenés. Az elsőben én, Jani (Pelikán) és Niki (Arvanitou) is benne voltunk, 30-40-en lehettünk elől, de az Astana végül visszahozta azt a próbálkozását.”















📷Fotók: www.czechtour.com, Richard Principe